שבירת מיתוסים על מכוניות קטנות

כל בעל רכב יודע שרכבים קטנים הם לעתים קרובות זולים יותר, נוחים במיוחד לנהיגה בתנאים עירוניים, וכמובן – חסכוניים בדלק. דומה שיתרונות הרכבים הקומפקטיים קופצים לעין, אך למרות זאת, כאשר משפחה ניגשת לקנות רכב לרוב ייבחר דגם גדול יחסית.

העבר לעומת ההווה

התחושה הרווחת היא שרכב קטן אינו הולם את צרכיה של משפחה בת חמש או ארבע נפשות. נהגים רבים יסבירו בלהט שרכב קטן מתאים יותר כרכב שני למשפחה, ואינו מתאים לשימוש ככלי הרכב המרכזי. הם יעדיפו במקרים רבים מכונית משומשת גדולה על מכונית קטנה וחדשה לחלוטין במחיר דומה. נשאלת השאלה האם ההתנגדות למכוניות הקטנות מתבססת על עובדות מוצקות. יתכן שבעבר, כאשר רכבים קטנים היו מאד לא נוחים ובעלי שלוש דלתות בלבד, הם אכן היוו בחירה לא מוצלחת עבור משפחה. אבל עולם עיצוב הרכב עבר כברת דרך ארוכה ואפשר לחשוב על הנושא מחדש. דומה שהמכוניות הקטנות צריכות לנער מעליהן כמה מיתוסים שגויים שדבקו בהן.

לא מהססים לשבור את המיתוסים

שלושת המיתוסים המרכזיים שבשלהם אנשים נמנעים מרכישת כלי רכב קטן עבור משפחתם הם: הרכבים קטנים מדי לכיסאות הבטיחות וכל הציוד המשפחתי, הרכבים הקטנים בטיחותיים פחות והרכבים הקטנים אינם מסוגלים להכיל חמישה נוסעים בנוחות. כדאי לקחת את ההנחות האלה ולבחון אותם מחדש לפני שפוסלים על הסף רכישה משתלמת. אחרי שתבחנו את השאלה לעומק, יתכן מאד שתחליטו לרכוש דווקא רכב קטן קומפקטי וחסכוני.

ראשית, הרכבים הקטנים נבנו והותאמו כך שניתן יהיה בהחלט להכניס לתוכם כסאות תינוק. תכנון ארגונומי מתוחכם מאפשר ניצולת מקסימלית של החלל הפנימי של הרכב. תאי המטען של המכוניות הקטנות גדולים במקרים מסוימים ממש כמו של אחיותיהן הגדולות יותר. כדאי לגשת פיזית לדגם המכונית שמעניין אתכם ולבחון את ההנחה הזו בשטח. תופתעו לגלות שהרכבים גדולים בהרבה מכפי שהם נראים כלפי חוץ.

ומה באשר לבטיחות כלי הרכב? האקסיומה לפיה כלי רכב גדול הוא בהכרח בטיחותי יותר קשורה בקשר הדוק לגילה של המכונית, לדגם ולאיכות, ואין תשובה חד משמעית על השאלה הזו. בעבר, אורכה וגודלה של המכונית אכן הגנו על הנוסעים במידת מה בזכות עובי הפח ומשקל הרכב. כיום בטיחות המכונית נובעת במידה רבה מאד מאמצעי בטיחות מתקדמים כמו כריות אוויר, חגורות בטיחות משוכללות וכן הלאה. במקרים רבים מאד תגלו שמכונית קטנה וחדישה מצליחה במבחני הריסוק יותר מדגם ישן יותר של מכונית גדולה.

לגבי השאלה אם אפשר לנסוע ברווחה ברכב מן הסוג הזה כאשר הוא מלא לחלוטין בחמשת בני הבית, התשובה פשוטה למדי וחוזרת לבדיקת המציאות בשטח. נסו ותופתעו לגלות את הנוחות של הדגמים החדשים שתוכננו היטב בשילוב חומרים חזקים וקלים. הכניסו את ילדיכם למכונית שאתם מעוניינים בה וככל הנראה תופתעו: העובדה היא שהרכבים הקטנים החדשים בהחלט מסוגלים להכיל את כל בני המשפחה בנוחות.