You are currently viewing איך לשמור על הצמיגים ועל החיים שלנו?

איך לשמור על הצמיגים ועל החיים שלנו?

אחיזת כביש איתנה בכל מצב – בכל תוואי דרך ובכל מזג אוויר – היא תנאי הכרחי לנסיעה בטוחה. על מנת להבטיח אחיזת כביש שכזו חשוב מאוד שכל צמיג וצמיג ברכב יהיה תקין לחלוטין, וניתן היה לצפות שאכן כך יהיה, שהרי אף אחד מאיתנו לא יוצא לנסיעה כזו או אחרת מתוך מחשבה שהיא עלולה להסתיים בתאונה, ובכל זאת הן סקרים שונים והן ביקורות פתע מגלים כי לא כך המצב: בכלי רכב רבים ישנם ליקויים, לפעמים אפילו חמורים, וזאת למרות ששמירה על צמיג תקין אינה מחייבת השקעת משאבים מרובה מדי, ובוודאי שלא ביחס לתמורה – בטיחות מרבית.

לחץ אוויר בהתאם להנחיות היצרן

עיקר ההשקעה בכל הקשור להבטחת תקינותם של צמיגי הרכב מסתכם בניפוח אוויר אחת לשבוע – פעולה שאורכת לא יותר מ-3-4 דקות.

חשוב להקפיד לעשות זאת בתחילת נסיעה, כשהצמיגים עדיין קרים, שכן לאחר שהם מתחממים, לחץ האוויר הנמדד עלול שלא להיות מדויק. עוד חשוב להקפיד על מילוי אוויר בלחץ המומלץ ע"י היצרן, תוך ששמים לב להבדלים בין צמיגים קדמיים לאלה האחוריים, וכן להנחיות השונות למכוניות עמוסות (בבני אדם או בציוד) לבין אלה הנוסעות ריקות יחסית.

לא לעלות על מדרכות, לא לרדת לשטח

המלצה נוספת לשמירה על הצמיגים עוסקת באופן הנהיגה: אם אין הכרח לעשות זאת, יש להימנע מעלייה על מדרכות או מירידה מהכבישים הסלולים אל דרכים לא סלולות, שכן פעולות אלה שוחקות את הצמיג ועלולות אף לפגום בו.

עוד כדאי לדעת בהקשר זה כי בלימות והאצות חדות שוחקות אף הן כל צמיג, וכך גם נסיעה במהירות מופרזת.

בכל מקרה יש לבדוק ביסודיות, בתדירות של פעם בשבוע, את מצבם של כל הצמיגים ולוודא כי אין בהם חתכים, עיוותים, חבטות ניכרות לעין – וכן שעומק החריצים הוא לפחות 2-2.5 מ"מ. חריצים שטוחים יותר פירושם אחיזת כביש לקויה!

באופן טבעי אם תוך כדי בדיקה מתגלה כי אחד הצמיגים אינו תקין, יש להחליפו בהקדם האפשרי, ובהקשר זה אסור לשכוח ששני הצמיגים הקדמיים חייבים להיות תואמים וכך גם שני האחוריים.

הצלבת צמיגים

על כל צמיג מופעל עומס שונה בהתאם למיקומו, ועל כן מומלץ לאחר נסיעה של כ-20 אלף ק"מ לבצע (במוסך מורשה!) פעולה הנקראת הצלבת צמיגים: הצמיג הקדמי הימני עובר לסרן האחורי בצד ימין, הצמיג הקדמי השמאלי עובר לסרן האחורי בצד שמאל, ואילו הצמיגים האחוריים עוברים קדימה אבל לצד הנגדי ביחס לזה שבו היו קודם לכן. לאחר ההצלבה יש לבצע איזון גלגלים על מנת להבטיח שההיגוי לא נפגע.

כתיבת תגובה