אחת הדרכים למנוע תאונות דרכים באופן טבעי, היא הגבלת מהירות התנועה במקום. ברגע שאנחנו מגבילים את המהירות שהנהג יכול לנהוג, אנחנו מפחיתים באופן משמעותי את הסכנה לתאונה. זו בהנחה וכמובן והנהג אכן מקיים את ההוראות ונוהג בהתאם להגבלות.
ישנם מקרים בהם אנחנו לא נרצה להסתפק בתמרור או שלט להגבלת מהירות התנועה, אלא נרצה להשתמש באלמנטים בשטח שיגבילו אותו. אחת האופציות שעומדות לרשותנו הם פסי האטה. הרעיון הוא, שאותם פסים יותקנו על ידינו במקומות שונים בכביש, וכך הנהג לא יוכל, גם אם ירצה, לנהוג מהר, שכן הפסים יגבילו אותו.
פסי האטה הם למעשה, כמין מכשול בגובה מסוים אשר מונע אפשרות לנהוג חלק במהירות גבוהה. מאחר ובכל פעם הרכב אמור להאט בשביל לעבור את אותו מכשול. על פניו, הנהג יכול לנסוע מהר גם כשיש פסי האטה על הכביש, אך זה יסכן אותו ואת הרכב. לכן הוא יעדיף לנהוג לאט ולעבור אותם בזהירות.
איפה מתקינים פסי האטה ואיזה סוגים קיימים
אנחנו יכולים למצוא פסי האטה במקומות שונים, למשל בחניונים, בכבישים צרים, ברחובות קטנים, ליד בתי ספר וגני ילדים, ליד בתי חולים או בתי זקנים ובמקומות אחרים בהם אנחנו רוצים להקפיד שמהירות הנהיגה תהיה נמוכה. אנחנו לא נשים פסי האטה בכביש מהיר, אך אנחנו כן נקפיד להתקין אותם ליד גן ציבורי או פארק בו מבלים הורים וילדים.
אפשר למצוא סוגים שונים של פסי האטה, החל מפסים חלקים וכלה בפסים מחוספסים, אפשר גם למצוא פסי האטה מעוגלים, אליפטות, מלבניים, וכן פסי האטה בגבהים שונים. בעיקרון זה אמור להיות בגובה שכל רכב יכול לעבור, גם אם הוא צריך להאט בשביל לעשות את זה.
להשיג באתר: https://srafim.co.il/