במידה והרכב שלכם עבר תאונה קשה חס וחלילה, או כאשר הוא כבר מתיישן ואינו עומד בסטנדרטים להישארות על הכביש תוכלו לפנות לחברה לפירוק רכבים. חברה לפירוק רכבים תיכנס אתכם למשא ומתן על הרכב שלכם ותיתן לכם הצעת מחיר בהתאם לסוג הרכבים ולמצב החלקים שלו. לא כל חברה תסכים לקנות מכם את הרכב שלכם ויהיה עליכם לפנות למוסך או לחברה המספקים שירות זה. במידה והרכב יעבור 20 שנה על הכביש תוכלו לפנות גם למשרד הביטוי ולהעביר את הרכב לגריטה.
שלב 1 – בחירת החברה לפירוק:
בתחילה תוכלו להתקשר לחברות שמצאתם שעוסקות בפירוק רכבים. לאחר מכן יהיה עליכם לאפיין להם את סוג הרכב שלכם, שנת הייצור של הרכב ואולי אפילו כמה מהחלקים הפנימיים הבולטים שאתם מכירים שעשויים להיות שווים כסף ולהגדיל את רווח הרכב. בחרו בחברה אמינה ומקצועית שתיתן לכם הצעת מחיר טוב מצד אחד אך יותר חשוב שתהיה אמינה מצד שני.
שלב 2 – כמה כסף אקבל על הרכב שלי?
בדרך כלל נהוג לקבל על רכב ההולך לפירוק עד 1500 שח. ישנן חברות המשלמות מעט יותר ולרוב תקבלו הצעת מחיר פחות גבוהה מזו. לעתים החברות אפילו לא יתאמצו לקנות מכם את הרכב. צריך לקחת בחשבון שאלה צריכות לבצע עבודה של פירוק החלקים וכן מכירת החלפים המשומשים בכדי להרוויח על העסקה הזו, לכן אל לכם להסתכל רק על הצד שלכם בעסקה. נסו להגיע לעמק השווה כדי להוציא את מירב התשלום עבור הרכב שלכם, למדו על החלקים השונים של הרכב שעוד עשויים להיות שווים משהו (למשל אם החלפתם רמקולים או מערכת שמע חדשה לאחרונה) ועוד.
שלב 3 – העברת הרכב לפירוק:
כעת בשלב האחרון ולאחר הסכמי התשלום והניירת נותר רק להעביר את הרכב לפירוק. אם הוא עדיין נוסע אפשר יהיה לנהוג בו למקום כמובן. במידה והרכב כבר לא פעיל תוכלו להוביל אותו עם מנוף והובלה מסודרת או כאמור לבקש במסגרת המשא ומתן עם חברת הפירוק שהיא תהיה אחראית לפנות את הרכב מטעמה.
לסיכום; פירוק רכבים הוא הליך מוכר ושירות פופולרי מאוד. בישראל יש כיום למעלה מ50 אלף רכבים ישנים שלא עומדים בסטנדרטים לנהיגה בכביש. על מנת להימנע מזיהום אוויר קיצוני, לחסוך מקום ואולי אף להרוויח מעט מהרכב הלא פעיל שלכם כדאי יהיה לכם לקחת את הרכב לפירוק.