ממסרים לרכב RELAY – למה חשוב לבחור ממסר איכותי

ממסרים לרכב RELAY – למה חשוב לבחור ממסר איכותי

לרוב מכשירי היישום התעשייתי המתקדם יש ממסרים לעבודתם היעילה. ממסרים הם מתגים פשוטים המופעלים בצורה חשמלית ומכנית. ממסרים מורכבים מאלקטרומגנט וגם מערך אנשי קשר. מנגנון המיתוג מתבצע בעזרת האלקטרומגנט. ישנם גם עקרונות הפעלה אחרים לעבודה, קראו כאן בנושא. אך הם נבדלים זה מזה בהתאם ליישומים שלהם. לרוב המכשירים יש יישום ממסרים.

מדוע משתמשים בממסר?

הפעולה העיקרית של ממסר מגיע במקומות שבהם ניתן להשתמש רק בסוללה בעלת עוצמה נמוכה לשליטה במעגל. הוא משמש גם במקומות בהם ניתן להשתמש רק באות אחד לשליטה על הרבה מעגלים. יישום ממסרים החל במהלך המצאת הטלפונים. הם מילאו תפקיד חשוב בהחלפת שיחות בחילופי הטלפונים. הם שימשו גם בטלגרפיה למרחקים ארוכים. הם שימשו להעברת האות שמגיע ממקור אחד ליעד אחר. לאחר המצאת המחשבים הם שימשו גם לביצוע פעולות בוליאניות ואחרות. היישומים המתקדמים של ממסרים דורשים הספק גבוה המונע על ידי מנועים חשמליים וכן הלאה. ממסרים כאלה נקראים אנשי קשר.

ממסרי רכב 

ממסרי רכב מכל הצורות והגדלים ניתן למצוא כמעט בכל מכונית, משאית ואפילו סירות. ממסרים באופן כללי משמשים כדי לאפשר למעגל עוצמת קול נמוך להפעיל או לכבות מעגל זרם מוגבר גבוה יותר, כמו הדלקת פנסי הראש. אם היית מנסה לחבר ישירות את הפנסים שלך למתג הפנס היית עולה על דירוג הקול של המתג, ממיס חוטים ומסכן שריפה חשמלית. ממסרים משמשים גם למעבר דברים מרובים בו זמנית באמצעות פלט אחד. 

פלט יחיד המחובר למספר ממסרים יאפשר לך לפתוח המשכיות ו / או לסגור המשכיות בו זמנית, למשל להפעיל את הרדיו שלך בזמן שהאנטנה מתארכת. מאמר זה יעסוק בחלק מהחלקים והתכונות של ממסר הרכב וחלק מהשיקולים שנלקחו בעיצוב ושימוש בהם.

ממסרי הרכב הם חד קוטביים

רוב ממסרי הרכב שתראו הם חד קוטביים, זריקת יחיד ומושכים מעט מאוד זרם (פחות מ- 200 מיליאמפר). יש להם קשרים סגורים או בדרך כלל פתוחים בדרך כלל שיטפלו עד 30 או 40 אמפר ויפעלו באמצעות מעגל בקרה שיש לו את הסליל ומעגל עומס שיש לו את המתג. כאשר מפעילים כוח על הסליל נוצר שדה מגנטי אשר פותח או סוגר את המתג. 

קראו על טיימרים ללוחות חשמל בלינק http://www.tapuz.net/page107.asp

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט