שיפור סף FTP – למה זה חשוב לרכיבת אופניים תחרותית?

שיפור סף FTP – למה זה חשוב לרכיבת אופניים תחרותית?

במאמר זה נגולל בפניכם אודות אחד המושגים החשובים ביותר באימונים תחרותיים של אופניים – שיפור סף  FTP.

מהו FTP?

המשמעות של ראשי התיבות FTP היא Functional Threshold Power, קרי, כח פונקציונלי בסף האנאירובי. כלומר, מקסימום הכוח הממוצע של הרוכב בשעה. נכון להיום ה- FTP הוא הסמן הטוב ביותר למדידת כושר הרוכבים התחרותיים. שכן, ככל שכח הסף של רוכב אופניים יהיה גבוה יותר, הדבר יעיד על כך שהוא חזק יותר. טרם רכיבת אופניים תחרותית המאמן ידרוש מהרוכבים לבצע אימונים שונים וישתמש ב- FTP למטרת מדידה ושיפור סף . בהתאם לתוצאת ה – FTP הוא יחליט מתי להעלות את רמת האימון.

טרם שיפור סף FTP – הכנה מקדימה

קיימת חשיבות גדולה להכרת סף ה- FTP של כל אחד מרוכבי האופניים המתחרים וזאת על מנת לעבוד על אותו  שיפור סף FTP  באופן חכם והדרגתי של המתאמן. בהתאם לתוצאות אלו, המאמן יתאים עבור המתאמן שלו תכנית אימונים אשר תוביל בסופו של דבר לתוצאות הרצויות. 

משפרים את ה- FTP

שיפור סף FTP הוא בגדר חובה אצל רוכבי אופניים תחרותיים. שכן, ככל שאותו הסף יהיה גבוה יותר, כך הדבר יעיד על כך שהרוכב חזק יותר מחבריו, הרוכבים התחרותיים האחרים. זהו המדד הטוב ביותר וזה אשר באמצעותו ניתן לתכנן באופן חכם את אימוני האופניים ולהכין את הרוכב לרמה הנדרשת וכן להעריך מה הרמה והחוזק שלו בהשוואה אל רוכבים תחרותיים אחרים. ה- FTP יגדיר עבור הרוכב ומאמנו את הסיבולת של הרוכב. 

ספורטאים אשר מומחים ברכיבת אופניים תחרותית הם בדרך כלל בעלי FTP של 5.5-6.5. רצוי לבדוק את ה- FTP כל חודש וחצי ולערוך את הבדיקה בחוץ במסלול המתאים לספורטאי או במרחב פנימי על טריינר. בהצלחה!

להמשך קריאה בושא אימוני אונליין לרכיבה וריצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט