מתי תדעו שהגזמתם עם אבקת החלבון

אפשר להצביע על הרבה יתרונות בצריכת אבקת החלבון, במיוחד לאנשים מאוד פעילים ולמתאמנים. חלבון בונה את השריר וזה טוב, אבל האם יש דבר כזה, יותר מדי אבקת חלבון? כבר אמרו חכמים שהכל טוב במידה. גם דברים טובים מטבעם – לא נכון להגזים בהם. נסביר איך לדעת האם הגזמתם עם אבקת החלבון ומה עלול לקרות. 

בעיות עיכול? יתכן שזה בגלל האבקה

ספורטאים, מפתחי גוף וחובבי כושר מרבים לצרוך חלבון לרוב. אבקת החלבון חשובה כל כך, משום שהיא מאפשרת לצרוך יותר חלבון, בזמן הכי אפקטיבי (קרוב לאימון, בתחילתו או בסופו). מחקרים מראים כי בצריכה מוגזמת של חלבונים באבקות ובשייקים העודפים עלולים להפוך לגליקוגן או לשומן. כמו כן, הניסיון של הגוף להתמודד עם צריכת היתר עלול להביא להפרעות עיכול וניסיון להפרשת עודפים על ידי השתנה מרובה. 

לא טוב להגזים, עדיף במינון הנכון 

אבקת חלבון במידה צריכה להתאים למבנה הגוף ובמיוחד לסגנון החיים. ככל שרמת הפעילות עולה, למרימי משקולות, מתאמני סיבולת, מפתחי גוף או אנשים שעובדים עבודה פיזית, אפשר לצרוך אבקת חלבון במינון גבוה מהממוצע. זה מוביל לגידול מסת שריר ולקיטון מסת השומן. יחד עם זאת, צריכת יתר עלולה לגרום לתופעות כמו עייפות, בחילות, כאבי בטן. הדבר במיוחד מאפיין צריכת יתר של חלבוני מי גבינה עשירים בלקטוז. האם זה מסוכך או בלתי הפיך? חד משמעית יש לנו בשורות טובות. בצריכה במינון הנכון והפחתת לקטוז בקרב הרגישים לקטוז, התופעות הלא רצויות פוחתות ולבסוף נעלמות. אז אם הגוף שלכם אומר לכם שהגזמתם, אל תתעלמו והיו קשובים. לסובלים מבעיות רפואיות כרוניות, חשוב להיוועץ לפי הצורך ברופא (למשל, עודף חלבון עלול להזיק לחולי כליות).  

למידע נוסף היכנסו לאתר של אול אין