טיפים לקניית רכב

טיפים לקניית רכב

אלא אם כן אתם גרים בלב ליבה של עיר גדולה, וכל החיים שלכם נמצאים ברדיוס של הליכה, או לכל הפחות נסיעה קצרה בתחבורה ציבורית, אתם חייבים רכב. המציאות הנוכחית בה החיים שלנו מתפרסים על פני שטח גיאוגרפי גדול, התחבורה הציבורית הלא כל כך יעילה של ישראל והמבחר העצום של רכבים הנגישים בקשת רחבה ביותר של מחירים שונים יצאה מציאות שבה רכב הוא בגדר מוצר הכרחי, בטח בבית שיש בו ילדים, בטח בבית שנמצא מחוץ ללב תל אביב.

ובאמת החדשות הטובות הן שנכון להיום יש פתרון לכל מבקש ולכל כיס. מי שמעוניין בכך, יכול ליהנות מרכבים חדשים, עם כל מה שמשתמע מכך וגם לספוג את העלות ואובדן הערך המשמעותי שמתרחש ממש עת המכירה עצמה למעשה. מנגד, מי שרוצה לחסוך בעלויות נהנה משוק עשיר מאד של רכבי יד שנייה, ועם הטכנולוגיה המקוונת, לוח רכב הפך לשם החם ביותר בשוק מסחר הרכבים המשומשים.

להתמודד עם שטף המידע

הלכה למעשה, גם את השפע צריך לדעת להכיל. עצם העובדה שכל אדם שרוצה לרכוש רכב מיד שנייה יכול היום להיכנס מהמכשיר הסלולארי לאתר ולראות לוח רכב, בכל רגע נתון, בכל הקטגוריות, מכל היצרנים, בכל נקודה בארץ, ולקבל את רוב המידע שהוא זקוק לו בשביל להתקדם מעשית בהחלטה לרכוש רכב היא מהפכנית, והיא גם רבת משקל. קניית רכב היא קנייה גדולה וההחלטה אודותיה היא החלטה שקולה. במקרה כזה עודף מידע עלול מאד לבלבל ולפגוע בתהליך קבלת ההחלטה. ישנה דרך לעבוד עם לוח רכב על מנת לעקוף את המכשולים השונים ולאפשר חיפוש יעיל וממוקד ותהליך נעים ונח של קבלת החלטה נכונה בדבר קניית הרכב שלנו. כשהמטרה כמובן היא לעשות את זה כמה שיותר חלק. אחד המאפיינים של רכישת רכב הוא היתקלות במספר מוכרים לא רלוונטיים, וגילוי אי ההתאמה רק בשלבים מתקדמים של התהליך.

בשורה התחתונה לאופן הסינון של לוח רכב כבר בשלב הראשוני יש השפעה ישירה על כל חווית החיפוש, הבחירה ותהליך קבלת ההחלטה.

  • להגדיר כמה שיותר פרמטרים מראש. ככל שתדעו כמה שיותר דברים על מה שאתם מחפשים כך החיפוש יהיה ממוקד יותר, ויהיו פחות מסיחים
  • להגדיר זמן חיפוש מינימאלי. יתכן שהרכב המיוחל יעלה בחיפוש הראשון, בפעם הראשונה שנכנסתם לבדוק לוח רכב, סביר יותר שזה לא יהיה המצב. במיוחד במקרים שבהם יש דרישות מיוחדות. יחד עם זאת, מציאות תמיד יש בשוק, ואם חשבת על זה, קרוב לוודאי שזה ישנו שם עבורך- הכל שאלה של כמה סבלנות יש לך לחכות לזה. כמה שבועות של חיפוש לכל הפחות זה זמן סביר בהחלט להקדיש למציאה של הרכב שבא לך עליו.
  • להתכונן לשיחת טלפון. יש הרבה דברים לא רלוונטיים בשוק, לפעמים במסווה של רלוונטי, ולכן המטרה היא להבין כמה שיותר מהר מה באמת רלוונטי ומה לא, ולסנן את זה כמובן. כבר בסקירה של המודעה כדאי להיענות בעיקר למודעות מפורטות, כאשר שיחת הטלפון זו ההזדמנות לקבל הכי הרבה מידע שאפשר, ולכן חשוב לעשות רשימה של שאלות חשובות מראש, ולוודא תוך כדי השיחה שמקבלים מענה על כולן.

לסיכום, ובסופו של דבר כדאי להימנע מלהפגש עם יותר מדי מוכרים פוטנציאליים- זה גם מתיש וגם עולה הרבה כסף, אם גם עושים בדיקות מקיפות לכל אחד מהרכבים, אלא לעשות עבודת מיון טובה עד כמה שניתן, עוד לפני שמגיעים לראות את הרכב עצמו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט