כך תכינו את הרכב שלכם לטסט בעצמכם

כך תכינו את הרכב שלכם לטסט בעצמכם

ביטוח חובה לרכב

אף אחד לא אוהב להגיע לטסט, זה ברור. הנסיעה למכון, ההמתנה בתור, הטרטור, ההפסד של שעות עבודה, המתח הקל שאולי הרכב לא יעבור את הטסט ונצטרך לעשות את זה שוב. בקיצור, לא תענוג. אבל אתם יודעים מה עוד פחות תענוג? להצטרך לעשות את זה שוב כי הרכב לא עבר – ולרוב זה על שטות שיכולתם לסדר מבעוד מועד. מעבר לטרטור, כשנדרשים לתקן את הליקויים ברכב במכון טסטים עצמו זה תמיד יעלה הרבה יותר מאשר אילו היית פונה לחשמלאי הרכב הקבוע שלך, או למוכר צמיגים הקבוע שלך וכו'. אז איך אפשר להגיע הכי מוכנים שאפשר, לעשות את הטסט ולחזור לעיסוקים שלנו מבלי לחשוב על זה אפילו דקה נוספת? הנה כמה דברים שתוכלו לעשות לבד:

בדיקת צמיגים פשוטה

בואו נודה באמת. אם יש לכם בעיה באחד הצמיגים סביר להניח שאתם כבר מודעים לה. אם אתם צריכים שוב ושוב לנפח אוויר באותו גלגל, אם ראיתם שנתקע שם מסמר קטן ולא ממש התפניתם לעשות עם זה משהו, אם אתם יודעים (ורואים) שהצמיגים כבר בלויים ועוד – זה הזמן להחליף אותם. לא בגלל הטסט, בגלל שאתם לא יכולים לנסוע עם צמגים בלויים, מרופטים או קרועים, זה מאד לא בטיחותי ומעבר לכך, לא תוכלו לעבור טסט. לא הרגשתם עד כה בעיה בצמיגים? מעולה. עשו סיבוב סביב האוטו והביטו: האם הצמיגים נראים טוב? מתוחים? מלאים אוויר? האם לא תקועות להם אבנים קטנות בין החריצים – והאם החריצים עמוקים מספיק? אחרי שבדקתם את כל הצמיגים אל תשכחו לבדוק גם את הצמיג הרזרבי, שגם הוא נבדק בטסט.

הכנה של הביטוח

כמובן שאתם מודעים לכך שללא ביטוח חובה לרכב אסור לכם להיות אפילו שנייה אחת על הכביש. אז אנו מניחים מראש שיש לכם ביטוח חובה מסודר ובתוקף. לפני שאתם נוסעים לעשות טסט אתם צריכים לזכור להניח אותו לידכם. לא אצל כולם הביטוח נמצא בתא הכפפות או בספר של הרכב, ולפעמים רק במכון הטסטים פתאום נזכרים שבעצם לא יודעים איפה הוא, ואז מתחילות שיחות טלפון לביטוח, והם צריכים לשלוח עותק לפקס של המכון, ולפעמים זה סיפור שמעכב אתכם בכמה שעות.

מגבים

בדקו שיש לכם מים לווישרים ושהם לא יבשים מדי. במידה שהם בקושי זזים או שהם "נדבקים" לשמשת האוטו, החליפו אותם. זה לא אמור לעלות הרבה, במיוחד אם אתם עושים את זה במוסך הקבוע שלכם, או אצל הפחח שלכם.

הפנסים שלכם

היכנסו לאוטו ושאלו חבר מה מצב האורות, בזמן שאתם מדליקים אותם על רגיל וגבוה. אם האור חלש או לא קיים גשו בדחיפות להחליפם. זה כבר לא עניין של לעבור טסט, אלא של ביטחון לנסוע בחושך. אגב, באותה הזדמנות בדקו שהפנסים לא רק עובדים אלא גם שאינם עכורים, ושהאור יוצא מהם נקי ולא מעוות. נורה חדשה לפנס עולה בסך הכל כמה עשרות שקלים. תקנו את הפנסים והקפידו לבדוק את האורות מדי פעם גם בלי קשר לטסט.

זיהום אוויר ועשן

אין בעולם דבר יותר מעצבן מלנסוע באוטו ביום יפה עם חלונות פתוחים, לשיר עם הרדיו בכיף ולקבל פתאום מהאוטו שלפניכם נשיפת עשן מסריחה ישר לתוך הפרצוף. לרוב מדובר בבעיה של אגזוז. אם גם לכם יש בעיה כזו, לא יעבירו אתכם טסט עד שלא תתקנו אותו. לא תמיד בעיה באגזוז מתבטאת דווקא בעשן – לפעמים זה רעש לא נעים שמגיע מהחלק האחורי של האוטו.

מצב ההגה שלכם

בדומה לכמעט כל בעיה אחרת שיכולה להתעורר ברכב, סביר להניח שאם יש לכם בעיה בהגה כבר הרגשתם אותה לבד. אם הוא רופף מדי או משמיע נקישות מוזרות, משהו שם מאותת לכם שצריך לגשת למוסך. בכל מקרה, ברוב המקרים עדיף לכם לטפל במוסך הקבוע שלכם מאשר שישלחו אתכם למוסך שעובד עם המכון (אלא אם במוסך שלכם עובדים אנשי מקצוע שאינם אמינים או שגובים מחירים גבוהים מדי).

לוחית רישוי פגומה

אם לוחית הרישוי שלך התעקמה באופן שלא ניתן לסדר אותה לבד, או שמספר כלשהו היטשטש, אין לך הרבה מה לעשות. במכון הרישוי יתקנו לך את המספר או ייצרו לך לוחית חדשה. אל תקשיב לעצות של צביעת המספר בטוש לפני הטסט, מאחר וזה לא ממש חוקי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט