עמי פיקס

חשיבות הטיפולים לרכב בזמן

המאמר באדיבות עמי פיקס

כולנו יודעים כי הרכב שלנו דורש מאתנו הרבה. אנחנו חייבים לדאוג לו לתחזוקה שוטפת ולטפח אותו על מנת שהוא יתפקד היטב. מלבד זאת אנחנו נדרשים גם לבצע טיפולי רכב תקופתיים.

יש כאלה שמנסים לדחות כל דבר וגם כאשר מודבר בטיפולי רכב, הם דוחים את הדבר עד כמה שאפשר. חשוב לדעת כי טיפולי רכב בזמן זה משהו חשוב מאוד וממש לא מומלץ לוותר על כך. מה נעשה במהלך הטיפול ברכב?

טיפול תקופתי – מה זה?

טיפול תקופתי הוא למעשה טיפול מונע לרכב. במסגרת הטיפול, נבדק הרכב בבדיקה כללית על כל המערכות שלו. למעשה מבוצע הטיפול על מנת שלמור על מצבו האידיאלי של הרכב כמו גם על התפקוד התקין שלו לאורך זמן. הדבר חשוב מאוד למען הבטיחות של הרכב כמו גם על מנת למנוע מנזק עתידי לרכב על כל החלקים שלו.

במהלך הבדיקה בהחלט מושם דגש על המערכות הקשורות לבטיחות של הרכב כאשר המטרה היא לוודא כי הרכב מסוגל לנסוע באופן בטוח ללא שיתעוררו תקלות שונות בדרך.

מערכת הבלמים היא אחת המערכות החשובות ביותר שנבדקות במהלך הטיפול ברכב כאשר זה כולל את רצועות המנוע, את הטיימינג, את תקינות הנורות, תקינותו של המצבר, תקינותם של הצמיגים, מצב הנוזלים ועוד מערכות נוספות. כמו כן נבדק האם ישנם ברגים חופשיים או חוסר בנוזלים וכדומה.

מה כולל הטיפול ברכב?

במהלך ביצוע הטיפול ברכב מוחלפים השמנים והנוזלים השונים כמו שמן המנוע, נוזל הבלמים, נוזל ההילוכים ונוזל הקירור. כמו כן מוחלפים החלקים אשר אלו סובלים על פי רוב מבלאי סביר כמו המצתים או המסננים השונים כמו מסנן השמן, מסנן המזגן, האוויר או הדלק. מערכות מורכבות נספות מוחלפות במהלך הטיפול כמו לדוגמא מערכת הטיימינג.

כל אלו חיוניים לתפקודו התקין והמיטבי של הרכב.

את הטיפול יש לבצע בטווח קבוע של זמן או של מספר ק"מ.

קיימים סוגים שונים של טיפולים. כמו טיפול קטן, טיפול בינוני או טיפול גדול כאשר היקף הטיפול שונה כמובן מאחד לשני וכן העלויות משתנות.

מוסך נייד לרכב וכמובן מוסך קבוע יעמדו לשירותכם.